torsdag 17 juli 2008

En värld full av oändliga valmöjligheter!

Visa vem du är!

Kommer ni ihåg när det var oerhört "hett" att byta skal på sin mobil. Vilka tider! Själv var jag så pass gammal att just denna lilla detalj betydde ALLT! Coolast var givetvis de som bytte skal ofta.


Bild.

Ett annat exempel finner vi i den digitala världen där Myspace kanske är det bästa exemplet. Min personliga sida fixade jag till med hjälp utav Pimp-My-Profile.com. Allt för att få den att kännas så mycket "Judith" som möjligt. (Ps. Bilden nedan är inte ett exempel på dålig smak från min sida, utan hämtad från Pimp-My-Profile :)



Betydelsen av det individuella uttrycket växer sig allt starkare och visst är det enkelt att ständigt förnya sin "image" i den virtuella världen, byggd utav ettor och nollor.

Nu vidare i resonemanget. Föreställ er följande.....

Lek med tanken att det enroma utbudet av valmöjligheter begränsas. Dramatiskt. Jag illustrerar mina tankar genom följande exempel:

A: Är du glasögonbärare kan du från och med nu endast välja på följande 4 modeller:



B: Är du bilägare finns följande utbud på marknaden (observera att modellen Volvo endast finns att köpa i grått. Röd Volvo är alltså inte ett alternativ osv).



C: Är du rullstolsburen, finns endast EN modell att välja på och den levereras endast i fyra färger: grön, röd, svart & silver.



Trist - eller hur.


Grejen är den att exemplet med rullstolen inte är ett tankeexempel utan verklighet. För min kompis Danne finns bara 4 val för att uttrycka sin personlighet. 

Men Danne har en plan......

1 kommentar:

Sathya G sa...

Thanks you for sharing the unique content. you have done a great job. thank you for sharing such a unique content.
Email Marketing Chennai