torsdag 24 april 2008

Bloggmissbruk? Var går gränsen?

Denna morgon tänkte jag publicera en (rolig) story som min kära vän Carl´s bror råkade ut för. Carl har givetvis fått storyn återberättad i detalj & här följer hans ord:

"Min bror jobbar på hotell och står i en bar. Allt som oftast blandar han drinkar och häller upp öl. Det tycker han är roligt (dags för mig att erkänna att jag är avundsjuk?).

I förra veckan hade han Magnus Uggla på besök. Den där lilla krulliga saken nådde knappt upp till bardisken men det hindrade inte honom från att vara dryg. Min bror stod där och tittade ner på honom och undrade vad han höll på med. Nåväl, Uggla ville ha en öl men baren hade stängt så min bror sa lugnt och fint att han inte fick servera fler öl under kvällen. Då blev miniuggla lite sur. Han var törstig och han hade gett sig fan på att få i sig en öl. Jag tror att konversationen gick till ungefär så här:

M U: Ge mig en öl!
Bror: Nej, tyvärr har vi stängt, vi får inte servera alkohol efter klockan 2.
M U: Men va fan, ska det vara så svårt, ge mig en öl, jag är känd.
Bror: (Irriterat) Tyvärr får jag inte det.
M U: Jag vill prata med din chef.
Bror: Hon sover och jag vet att hon kommer säga samma sak som jag.
M U: Vad heter du?
Bror: Bror
M U: Vad heter du mer?
Bror: Det säger jag inte.
M U: Va fan, säg vad du heter din jävel.
Bror: Det har inte du med att göra.
M U: Jag ska skriva om dig på min blogg.
Bror: (Ler)
M U: Jag ska skriva om hur otrevlig du var som inte serverar mig en öl. Jag har bott på hotell flera tusen gånger.
Bror: Gör det.

Och så gick den lilla gapiga krulltotten, Magnus Uggla, och lade sig. När han vaknade hade han tydligen glömt alla hot han hade under natten för han har inte skrivit ett knyst om min bror. Och idag läste jag i Metro att Uggla slutat blogga. Snipp, snapp, snut, så var sagan slut."

Bloggmissbruk, generell hybris eller fylla? Tja.....
Bild.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! / Nonis

Patrol sa...

somliga personer har svårt att kontrollera sina egon och jag tror att Mister uggla är en av våra stora frontfigurer inom detta område. Det är inte den första gången man hör något om hans kräkattacker av narcisism.... vad blir nästa skojjiga mån tro?