Mingel
Tack IVAG (Internet Video Advisory Group) för intressant diskussion & mingel på gårdagens "Videobaren".
IVAG = "Strategisk rådgivning & inspiration kring möjligheter med video på internet för marknadsföring, kommunikation och utbildning. Affärer som mål, med video som strategi!"
Tidigare projekt
För mindre än ett år sedan arbetade jag en sväng inom filmbranschen, där vi gjorde en riktigt spännande satsning för ett större Svenskt bolag. Uppdraget låg i att skapa en serie webb-filmer med syftet att stärka relationen till befintliga kunder. (Då satsningen ännu inte är lanserad, väljer jag att kalla kunden för "Företag X").
Idén till produktionenen hämtades ifrån barnprogrammens nyfikna värld, med frågeställningar så som "Hur funkar saker egentligen?" Resultatet blev mycket lyckat och jag ser fram emot lansering av resultatet framöver.
Användning av video på nätet
Tidigare projekt
För mindre än ett år sedan arbetade jag en sväng inom filmbranschen, där vi gjorde en riktigt spännande satsning för ett större Svenskt bolag. Uppdraget låg i att skapa en serie webb-filmer med syftet att stärka relationen till befintliga kunder. (Då satsningen ännu inte är lanserad, väljer jag att kalla kunden för "Företag X").
Idén till produktionenen hämtades ifrån barnprogrammens nyfikna värld, med frågeställningar så som "Hur funkar saker egentligen?" Resultatet blev mycket lyckat och jag ser fram emot lansering av resultatet framöver.
Användning av video på nätet
Inom rörlig nätbaserad media, finns otroligt många spännande lösningar för de företag som vågar. I takt med att produktions- och distributionskostnaderna ständigt sjunker, borde intresset för videobaserad kommunikation öka. Enligt Internetworld så dubblades trafiken till videosajter som YouTube under 2007 ("Video på nätet dubblades 2007", 2008-01-11).
Varför är det då så att företag generellt inte utnyttjar den möjlighet till kommunikation som faktiskt finns. Hellu - Tekniska hinder eller enorma ekonomiska investeringar kan vi inte längre "skylla på".
Tröskeln
Jag skulle snarare påstå att tröskeln ligger i kreativiteten och idégenerering. Svårigheten ligger i att skapa incitament för spridning (om det nu är virala effekter man eftersöker).
Förslag till kreativa människor - gå samman och sälj er kreativitet och idérikedom till företag som tappat sin förmåga tänka "outside the box" (till en betydligt billigare penning än vad reklambyråerna gör idag).
Bild.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar