onsdag 4 juni 2008

Nallen

Jag tycker att det mesta (i alla fall mycket) inom teknisk utveckling är riktigt spännande. Speciellt den typen av framtsteg som medför ett konkret mervärde till oss människor (ofta med social anknytning). Givetvis med vissa undantag.


Bild.

Igår läste jag följande på Techcrunch:

"The mobile device will be the center of this world.
Forget using that device to simply publish content (although it is particularly suited to publish location data, photos and video content). Your mobile device should help you filter out people around you to bring mutually-interested people together. And it should also help you remember key information about the people you already know."

Källa: Techcrunch: "The Future of Social Isn´t Content Spewing (I Hope)".


Bild.

Jag kan inte sätta fingret på det hela, men tanken på "help you filter out people around you" får mig att känna - nja......

Praktiskt? Absolut.

Min fråga blir dock: Vad är social kompetens & charmen med det mänskliga mötet?


Bild.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror aldrig att sociala möten kommer att upphöra helt. Självklart så går det att klara sig utan dessa för att upphandla och slutföra affärer, men för sitt egna privata nätverk är det sociala mötet IRL viktigare än webben och jag tror aldrig det kommer att ändras.