What?
Läs rubriken från höger till vänster!
Brainspiration
I morgon ska jag käka lunch med en av de grymmaste personerna som jag känner, Thérèse Mannheimer. T = min kära ex-kollega från IQube, ex-kursare från Lund & numera vän/bollplank.
Thérèse är entreprenör & startade för nästan ett år sedan företaget Brainspiration (Brain + Inspiration) som syftar i leverera unga människors tankar, idéer och självklarheter till företag. "Brainspiration vill utmana erfarenhet med nyfikenhet”. Grundtanken ligger i att det "traditonella mentorskapet" går åt två håll.
Théreèse utsågs nyligen utav Internetworld till "en av de 25 hetaste nätentreprenörerna som vi tror kommer att lyckas under 2008". Artikel: Årets entreprenör 2008. Hennes blogg hittar ni på www.brainspiration.se.
Behov av vad?
I dagens djungel (mångfald av kommunikationsmöjligheter) är det svårt för företag att nå fram (speciellt till den digitala generationen). Hur ska man planera sina marknadsinsatser gentemot denna grupp, som ständigt förändrar marknadens spelregler? Hur ska företag kunna förstå hur unga människor resonerar?
Hur ska "DE" förstå & hänga med?
Bild.
Det finns definitivt ett behov av förståelse, nya inputs och kreativitet!!
Dist
Dist är ett annat företag som vinklar problematiken (läs möjligheten) på ett spännande sätt.
"I Norden finns mer än tre miljoner så kallade ungdomar. Och trots att det är en stor grupp kan man säga ett par generella saker om dem: de är utåtriktade, otraditionella och nyfikna. Därmed inte sagt att de är särskilt lätta att nå. De är luttrade mediekonsumenter som blixtsnabbt sållar reklam från information och dåligt från bra. De är motstridiga i sitt beteende och djupt illojala mot varumärken de inte knutit några emotionella band till. Men vi menar att det går. Att det inte krävs några underverk för att göra kommunikation som ungdomar både kan och vill ta till sig. Men för att komma dit krävs både förarbete och eftertanke. Dist är specialister på att nå unga. Vi kallar det Young thinking." (Citat: Dist.se)
torsdag 22 maj 2008
PAKSROTNEM
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Go Therese, Go!
Skicka en kommentar