onsdag 7 maj 2008

27 + 17 + 16

När jag startade denna blogg (för ungefär 2 veckor sedan) var tanken att jag skulle tillägna blogg-fenomenet en timme per dag (inklusive läsa andras bloggar, samla inspiration osv). Jag har lyckats med detta, this far.

I går kväll satt jag räknat på det hela. Min ekvation ser ut enlig följande:



27 (minuter)

Först vill jag definitivt tipsa om Al Gore´s ”brand-new slideshow” kring klimathotet (posted april 2008). Här vill jag varna ”sticka-huvudet-i-sanden-läsare”. Mycket sevärda, men skrämmande 27 minuter och 54 sekunder.




17 (minuter)


Vidare vill jag tipsa om Alex Steffen (grundare till Worldchanging.com) som talar kring ”Inspired ideas for a sustainable future(posted april 2007). Intressanta tankar kring utvecklingen i världen. 17 minuter och 39 sekunder.



16 (minuter)


Tid över för sammanställning, publicering och reflektion.

Summa = 60 minuter

En timme som i alla fall har gjort mig något mer ”vaken” kring vad som håller på att hända med vår kära planet jorden!


Nu bär det av till ett frukostseminarium på Elite Hotel på Avenyn där det ska talas om ”Ha koll på nätet och alla dess möjligheter”.

God morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in den här sidan www.jackosupermodel.com och säg vad du tycker!

Anonym sa...

Jacko är min kompis på Facebook! Riktigt kul viral satsning! Me Like :)

/ Judith