söndag 18 maj 2008

Whatever you think - It´s how good you want to be

Vissa personer går runt och är genier utan att riktigt veta om det. Min vän L är ett sådant fenomen. Jag tänkte skicka L på en kurs i självinsikt, samt rekommedera följande författare:

Paul Arden - (som definitivt är ett geni!)

“Paul Arden har lång erfarenhet från reklambranschen och är mannen bakom många uppmärksammade reklamkampanjer i hemlandet England, bland annat från sin tid på reklambyrån Saatchi & Saatchi. År 1993 startade han filmproduktionsbolaget Arden Sutherland-Dodd. Hans första bok, "Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli", har sålt i över en halv miljon exemplar världen över. I dag driver han ett fotogalleri.Citat.



Paul har skrivit de populära titlarna :"Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli" (2005) och "Vad du än tänker, tänk tvärt om" (2006). Nyligen lanserade Mr Arden en ny titel "Gud förklarad under en taxiresa" (2008). Jag har lästa alla tre och jag älskar dem!!

Exmpel från böckerna


"Just do it"


Synd att så många missar just detta i en tid av "me, myself and I"...


Hur ofta är det egentligen den smartaste lösningen som faktiskt vinner!?


Börja blogga!

Källa: de 4 bilderna ovan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig inspiration!

Anonym sa...

Får tacka för boktipsen Judith, de är nu tillagda i nästa inköpslista!

Har du några fler tips på böcker i stil med Paul Ardens alster?

.. sa...

@ sebastian: Fler böcker i Paul Arden-stil letar jag själv efter. Dock kan jag rekommendera "Fuck Logic" av Per Robert Öhlin - "Om konsten att tänka oklokt och får mer pang för pengarna". Reklam-fokuserad bok dock men spännande och annorlunda!

Anonym sa...

Den må jeg købe

Anonym sa...

Nyss nämnda Öhlin har även skrivet "Branding enligt Forrest Gump" som jag läste med stor förtjusning. Lite filosofisk och skum här och var, men myket insiktsfull.