torsdag 1 maj 2008

Imponerande Valborgs-PR!

I detta inlägg tänkte jag lyfta fram en mycket smart "PR-kupp" (PR i detta sammanhang = Public Relations), samt gossarna bakom denna genialiska idé.

Min hyllning går till klädbutiken Grandpa som säljer kläder i egna Stockholmsbaserade butiker. Nyligen har man även utvidgat verksamhet till att sälja via nätbutik.

Nu till det briljanta


100% icke-www.


Bild, Göteborgs gosskör.

Killarna bakom Grandpa har sedan en tid tillbaka haft en egen "gosskör". Denna kör har man givetvis döpt till: ”The Grandpa Choir Boys”.

Så här har man gjort:



A = Starta en goss-kör
B = Dra ihop ett gäng coola killa. Blanda även in lite mediapersonligheter.
C = Se till att samtliga klär sig snyggt (vilket i detta fall blir enkelt).
Gurerilla = Se till att på valborgsmässoafton uppträda i samtliga radiokanaler, lite tv-sammanhang och på trendiga barer.

Genialiskt!

Jag är djupt imponerad.

Kommentar: Skönsång? Nej, det skulle jag inte påstå, men det är inte så relevant i sammanhanget :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! Verkligen smart Valborgs-PR och sångarglädjen gick inte att ta miste på - vi höra mera!
Vårhälsningar
Hängiven beundrare

Grandpa sa...

Jag vet inte hur man bloggar, inte hur man chattar, är inte med i Facebook och vet nog inte vem du är, men:

Jag tror att jag älskar dig Judith!

/Martin på Grandpa

.. sa...

Hahaha. Tack Martin!

& grattis till skön webbshop! Panagora sköter sej bra ser jag =)

/ Judith