måndag 5 maj 2008

SJ och lite blogg-hets

SJ

Jag sitter just nu på ett tåg på väg till Göteborg. Tack vare min kloka investering i en USB-tvål**, sitter jag uppkopplad dessa 3 timmar.



**Tack Nikke Lindqvist för detta mycket användbara begrepp! Nu när min vita kompis med sladd äntligen har fått ett namn, känner jag att vi har kommit närmare varandra. Vi har en bra relation.

Blogg-hets

Jag åt lunch med min vän Calle idag. Mitt i en tugga kläckte C att han (eventuellt) funderade på att starta en ”business blogg”. (Kanske inspirerats av mitt blogg-tjat på senaste tiden. Uppenbarligen inte blivit avskräckt i alla fall).


Calle är min fd magisteruppsats-kollega, fd IQube-kollega och numera frilansande reklamare. Min plan är att Mr C ska bli mitt framtida blogg-bollplank (förutom att endast vara så där klok i största allmänhet).

Han vet bara inte om det. Än.

Med detta inlägg vill jag offentliggöra Calles planer. Jag tror nämligen att denna typ av erkännande gör det svårare för honom att ångra sig.


Tillbaks till SJ

Vissa kommer säkert ihåg denna totlat lysande pr-kampanj som SJ körde för några år sedan (med King som reklambyrå).





“Den som flyger in mot Landvetter, Arlanda eller Sturup kan se sädesfält med SJ:s reklambudskap”. Bild & Citat.

Något för reklam-Calle att blogga om i den kommande bloggen kanske!?

Nu ska jag till Bistron & utnyttja lite Prio-poäng!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blogga om SJ och deras reklam. Nope. Won't do it. Men en blogg är på G!

Anonym sa...

Yes! Då har alltså mitt inlägg en poäng.

Anonym sa...

Fyfan vad smart!! Snyggaste jag sett på länge. Crop cirkles med reklam. Kusligt bra!