torsdag 29 maj 2008

Varför betydelsen av de vardagliga tingen måste bestå

I takt med att utvecklingen accelererar, tycks vi vänja oss vid att inte längre bli förvånade. Open source = det skapas av allt och alla, överallt och alltid. "Facebook, idag med 1000000 nya funktioner". Jaha!?

Den fysiska världen och den virtuella smälter allt mer samman. Vad är "verkligt" och vad är "artificiellt" (eller, finns det någon skillnad?)?


However

Jag tror att en del i forumlan för den mänskliga lyckan ligger i att faktiskt bli fårvånad. Varje år den vid den här tiden mår jag bra av att tänka: "Coolt att naturen är så fantastiskt grön - den här gången också!"



Lycka = Andas + iakta + reflektera + enjoy

Jag hoppas att vi vårt växande behov av nyheter/förändringar online inte angriper vår förmåga att snappa upp de vardagliga och oförändrade tingens charm offline.


W

O

W

!

/ Tant Judith

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klockrent

Unknown sa...

JUDDAN! Vilken jävla blogg, sjukt bra!
Vad glad jag är att jag hittade hit, du är som vanligt en stor inspiration!

PUSS