tisdag 27 maj 2008

Troligtvis


Prydligheter


Prydligt universitet. Prydlig utbildning. Prydliga betyg. Prydligt CV.

Jag är inte ensam. Långt ifrån. Det kryllar av oss.

Prydliga ekonomer.

Tusen möjligheter

Deloitte, HM, IBM, Ernst & Young, IKEA, Loreal, Schibstedt, Unilever, KPMG, P&G, Öhrlings....

Men

Jag hamnade aldrig där. Eller rättare sagt. Jag sökte mig aldrig dit.


Bild.

Vi var ganska få. Vi som kände att utmaningen låg någon annan stans. I ifrågasättandet. I skapandet. I de ”icke inarbetade processerna”.

Skadad?

Jag är ganska övertygad att jag aldrig kommer att hamna där. I storföretaget. Bland mina gamla kursare.


Bild.

Skadad för livet?

Troligtvis.

3 kommentarer:

Christian sa...

Jag provade det. Var sådär!

Anonym sa...

Jag gillar att du reflekterar på det där personliga sättet. Mer sånt bland "branschbloggarna" skulle inte skada. :)

Anders sa...

I like. Din blog er lidt sjover end de fleste andre.